úterý, září 09, 2003

Buzz Album: The Darkness - Permission To Land

Kdysi jsem býval rocker a dnes se musím smát tomu, jak vážně se rockeři pořád berou (nic proti, asi stejně vážne jako jakýkoliv jiní -eři). The Darkness jsou současný megahit v UK (vedou žebříček a všechny jejich koncerty jsou nekompromisně SOLD OUT) a očekávaný velký export jak do Států, tak do zbytku Evropy. Neodolal jsem a album, které dosalo na dotmusic i nme 9/10, jsem si sehnal. Poslouchám to a nestačím se divit - jak něco tak humpoláckého může dostat přezdívku příští velké věci, nebo snad dokonce nejlepšího rockového alba posledních 20 let (Kerrang!). Darkness jsou něco jako Katapult, kteří slyšeli Iron Maiden a celou novou vlnu BHM nebo The Black Crowes se zpěvákem, který je závislý na héliu. Obrázek mnohé napoví - sveřepí hipíci s výrazem spasitelů světa. Zatímco Reef nebo Spin Doctors alespoň vypadali odzbrojeně zhuleně, Darkness to asi myslí vážně. Když jejich zpěvák (pozor vlastová ondulace!) spustí falsetem nějaký kus o lásce (čtyři z deseti písní mají v názvu slůvko "love") pak se válím na zemi více než při Světácích (a kdo mě zná, tak ví, že tenhle film miluju. Nikdy bych netušil, že sofistikovaný primitivismus Strokes a White Stripes odstartuje hluboký návrat k rockovému dřeváctví, humpoláctví a hurárockerství. Pokud máte rádi Iron Maidem zhruba kolem Fear Of The Dark, případně německý speed metal stejné doby (Halloween, atd.) tak tohle je pro vás! Připravte se na to, že tato deska probudí celosvětový revival 80s rocku, který bude u nás korunovat reedice všech alb Katapult a Kern zabalená v lidské kůži. Já jsem vás varoval!!!

Žádné komentáře: