pátek, září 17, 2004

Country bez předsudků

Ne ne, country nechápu. Zkouším to, ale nedaří se mi to. Ale rozhodně na něm něco bude, když ho poslouchá tolik lidí. Country je momentálně v USA na postupu. Vypadá to, že se chystá velký souboj hip hop vs. country. Momentálně bych si - bez srandy - vsadil na country, protože se zdá, že stálice této scény produkují podstatně kohesivnější materiál než jejich rapoví kolegové. Ze souboje Tim McGraw vs. R Kelly odešel R&B superlover s těžkou porážkou, uvidíme za týden Alan Jackson (v druhém týdnu) vs. Nellyho dvě alba. Průvodním znakem vzepětí country jsou i alba, která se snaží rozšířit country do jiných hudebních stylů. Dvě desky poslední dobou vzbuzují značnou pozornost u kritiků a tak o country můžete číst na místech, kde by jste ho rozhodně nečekali. Country veteránka Loretta Lynn si k natáčení alba Van Lear Rose pozvala do jako producenta Jacka Whitea z The White Stripes, čímž samozřejmě rozpoutala buzz, který neobluesové Proužky provází už několik let. White zvuk přitvrdil, přidal syrové kytarové riffy, jenomže Loretta pořád zpívá svým Neshvillským zajíkavým ječákem, až vám to celé připadne jako nějaký nepovedený mash-up white stripes a country. Deska mimochodem momentálně vede pořadí hodnocení kritiků na metacritics, ale pro někoho, kdo má country spojené s otřesnými kotlíkáři a Michalem Fatman Tučným (tedy já) je to pořád španělská vesnice. Moc jsem si chtěl tuto desku zamilovat, ale nepovedlo se mi to. To platí i o albu "Horse Of a Different Color" dvojice Big & Rich. Fúzovat rock a country je solidní nápad, jenomže to nesmí znít jako Metallica předělávající Whisky In The Jar s dementním zpěvem. Má to být "country bez předsudků", ale spíše to zní jako parodie na hypotetický country & rock (rock'n'western? country'n roll?) hraná country instrumenty. V "Rollin' (The Ballad of Big & Rich)" zaslechnete i rap, ale je to spíše pokus. O desce se píše už i česky na CountryWorld.cz (Mají u mě bod.) Na rozdíl od Lynn vzbuzuje rozporuplnější reakce, na StylusMag získala 9 hvězdiček z deseti, PopMatters ale dává výstavní nulu. V tomto případě ale berete moje názory značně s rezervou, protože jak říkám, country opravdu nechápu.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

>Van Lear Rose - na tuhle desku jsem cetl recenzi snad v tydnu od Pavla Klusaka (?) a jelikoz mam white stripes docela rad a ta recenze me vyslovene uchvatila tak jsem si tenhle pocin taky zkusil vtlouct do hlavy. Hm nepodarilo se. Taky nejsem country (tiraky, kone, pole, kovbojove....) pozitivni

DH