sobota, září 25, 2004

Smrt singlů? NME říká ano.

Mluví se o smrti klasického alba, teď to pomalu začíná vypadat, že příštích prá let nepřežije ani singl. U nás je situace jednoznačná, singly si kupuje jen hrstka, v UK je singlový žebříček pořád vysoce ceněný, ačkoliv i ti největší konzervativci musí přiznat, že počty prodaných singlů dramaticky klesly a stát se číslem jedna v UK Chart je podstatně jednodušší. Médium singlů pomalu ale jistě nahrazují tracks - tedy čistě skladby bez ohledu na médium, na kterém byly vydané. V USA singlový žebříček zmizel úplně a nahradilo ho monitorování airplay tracků. Tento týden bylo zveřejněno, že klasický hudební týdenník New Musical Express ruší rubriku singlových recenzí a nahazuje ji tracky. V době internetu logický postup, přesto se kdosi neubrání nostalgii. Vznik NME totiž umožnily právě popularita '45 singlů v 50. letech. Osobně v tomto kroku vidím další krok k postupné změně hudebního průmyslu, dva týdny poté, co v UK zavedli žebříček downloadů. Čas NME se možná chýlí úplně (připomínám, že jeho "dvojče" Melody Maker už to má několik let za sebou) a přichází doba pro jiné časopisy. Britský Independent v této souvislosti upozorňuje na časopis Rip & Burn, který má být vlajkovou lodí nového způsobu konzumace hudby - té, kterou pravděpodobně čtenáři Labu už dávno používají. Y' know what i mean... Na druhou stranu nevidím vůbec důvod, proč by Rip & Burn měl existovat jako papírový mag, koneckonců podobou práci už na webu dělají desítky webových magazínů - můj oblíbený Earplug nebo MusicBear.

Žádné komentáře: