čtvrtek, listopadu 18, 2004

Kid Koala v gramofonové session ve Flédě

Předvečer státního svátku jsem strávil v brněnské Flédě na akci Scratch, v rámci které vystoupil i můj oblíbený gramofonový kolážista Kid Koala. Překvapilo mě několik věcí. Třeba to, že Koala vlastně jen reprodukoval, znovu tvořil svoje skladby, které už jsem znal z jeho alb nebo z jednoho bootlegového koncertního videa z Phoenixu. Nevím proč jsem si myslel, že bude improvizovat. Vždyť neměl ani žádné odposlechy. I přesto oproti brněnským gramofonovým teamům hrál mnohem živelněji a na publikum se neustále usmíval. Illusionists i Questablists působili trochu jako kraftwerkovští roboti, kteří jen manipulovali s páčkami (což je mimochodem sloveso, které se v souvislosti s turntablisty používá v angličtině. V češtině to zní příliš anti-kreativně, že?). I Koala se občas utne, když jednou zapomněl položit desku na tables. A také hraje známé skladby, aby se lidé chytli, podobně jako DJs na parties.
Více v článku na MS. A navíc tu mám ještě pár multimédií z koalího vystoupení (budou přibývat během dne):
Koala scratchuje Bjork v mp3 (1:49, courtesy of Anka).
plus jedno
video s Koalou.

Žádné komentáře: