čtvrtek, srpna 28, 2003

Jackson Day

Fakt nevím, co to do mě vjelo, ale dnešní den jsem strávil ve společnosti desek Michaela Jacksona. (Mimochodem, zítra slaví narozeniny... Happy B-day 2U, Michael!!!!). Vynechal jsem ranné věci před Off The Wall a nedostal jsem se k Invincible, ale musím přiznat, že když si odmyslím Jacksonovu velmi zvláštní osobnost, jeho hudba je produkt čisté geniality. Off The Wall a Thriller (loňské reedice) nemají slabší momenty, dokonale fůzují funkovou výbušnost (Jacko má podobně dynamitní hlas jako James Brown!!), hypnotickou taneční extázi diska a soulové balady. No a navíc bezchybná produkční práce Quincy Jonese!!! Bad bez Quinciho má už i slabší momenty (ovšem na druhou stranu Dirty Diana a Smooth Criminal jsou velké pecky). Dangerous je první album, které jsem opravdu zažil (a fandil Nirvaně, aby Jacksona navždy vymazala z hudební mapy :)). Možná až trochu moc vykalkulované, rozhodně je to jeho neslabší deska, kde je slyšet jak vykrádá sám sebe. No a ačkoliv HIStory je považováno za největší Jacksonův podvod na posluchače, druhé CD (tehdy) nového materiálu je podle mého alespoň na začátku návrat do staré formy. Stranger In Moscow byla skladba, kvůli které jsem si kdysi všechny Jackovy desky sehnal a dodnes je to můj oblíbený kus. Invincible jsem už poslouchal jako hudební kritik. Vzpomínám si, jak jsem si z něho dělal srandu ve svém první velkém článku pro Novinky.cz, ale třeba "Speechless" je zase balada ve velkém stylu. Bůh ví, jak dlouho budeme čekat na další Jackovu desku. Možná to bude více než devět let čekání na Invincible. Jacko by se měl dát dohromady, angažovat konečně Neptunes, Timbalanda, Missy Elliott a nebo Autechre (ha, ha!) a zase natočit něco pořádného!!! A pak konečně vstoupit na nebesa!!!

Žádné komentáře: