pondělí, prosince 29, 2003

Rok 2003. Jaký byl?

Tak nám končí rok 2003, paní Mullerová. Co na něj říkáte?

Byl to rok, ve kterém vyšla kopa vynikajících singlů, ale žalostně málo opravdu výborných dlouhých desek. Může za to internet, který přímo svádí k stahování jednotlivých skladeb spíše než alb. Zychluje se nám život tolik, že nemáme čas poslouchat desky a muzikanti se tak soustředí spíše na jednotlivé skladby. Dost možná, že koncepce 70minutového alba se překonala a budoucnost je v EPčkách na dvacet minut. Konec konců, dokážu si představit 90% letošních desek osekaných na čtyři, pět skladeb, aniž by se cokoliv stalo. Platí to třeba o nejprodávanějších deskách v roku v Americe - "Get Rich..." i "Dangerously In Love" je lepší si pěkně zeditovat a přepálit dle libosti.

Byl to rok, ve kterém se pop chválihodně rozrůstal o čerstvé podměty nových stylových i zvukových výhonků. Vezměte si úspěch jamajského dancehallu (Sean Paul, Wayne Wonder), bhangra (Panjabi MC) nebo diwali. Není snad příliš troufalé, když napíšu, že za to může vláda urban music a hlavně hip hopu, který na variacích různých stylů vyrostl a dokáže se vyrovnat v podstatě s jakoukoliv módou. Sledujte jen tisíce hudebních stylů, které se s hip hopem fúzují! To, že letos konečně došlo i na country (Bubba Sparxxx) berte jako důkaz. Mnozí si mysleli, že tuto pozici nové "světové hudby" získá taneční hudba. První roky nového tisíciletí ji však zastihly v kruté krizi. Jediným východiskem je návrat do minulosti - hlavně do 80. let. Je třeba dodat, že málokdy však tento návrat baví. Tam, kde je etablovaná scéna klubové hudby trapně svazována klaněním se starým modlám (a jde tak stejnou cestou jako rock), nesou jejího ducha domácí kutilové, kteří díky mushupům znovu oživili radost z lepení, na které vyrostl hip hop i rave scéna počátku 90.let. Návrat zpět (říkejte tomu: the return of the nerds) a další Richardové X a Soulwaxové jsou budoucností k uzývání nudné klubové scéně.

Jak tedy budeme na tento rok za pár let vzpomínat? Byl to rok, kdy OutKast (příští The Beatles) vydali ambiciózní a bombastické dvojalbum, které jim nezlomilo krk jen díky geniálním singlům. Všimněte si, jak se "Speakerboxxx/The Love Below" uklidňuje většina kritiků (včetně mě) od naprosté deziluze z hudebních výsledků roku. Ačkoliv i OutKast sami už vydali lepší, vyrovnanější i hitovější alba, tak velký prodejní úspěch tak vynikající desky je dobrým důvodem, proč ji trochu přechválit! Také budeme vzpomínat na rok, kdy odešel Jay Z (o tom, že se vrátí vůbec nepochybujte!) a naopak se objevil 50 Cent. Ten bezpochyby půjde stejnou cestou jako Snoop Dogg a nikdy úspěch první desky nepřekoná. Navíc bude sloužit jako příklad toho, že letos stačil jeden výtečný singl a hlavně zajímavý P&R příběh, k tomu, aby jste prodali 8 milionů desek. A ať už mi nikdo neříká, že gangsterský rap je zpět!!!
No a taky to byl rok, kdy se objevil Dizzee Rascal... On zosobňuje celkového ducha letošního roku. To, co se dělo vesměs překonávaly naděje věcí příštích, které to vzbuzovalo. Přestupný rok? Jaro nového desetiletí? Tak nějak. Semeno bylo zaseto, doufejme, že vyroste v krásný strom!!!

1 komentář:

Tina Petersen řekl(a)...

Ahoj, jmenuji se "Tina Petersen" Jsem z Odense v Dánsku. Byl jsem ženatý 9 let s Oliverem a oba jsme měli spolu dva (2) syny. Oliver byl můj milenec na střední škole, můj vysněný muž a já jsme ho milovali víc, než dokážou vyjádřit slova. Najednou můj manžel začal spát a dávat různé omluvy, proč se nemůže vrátit domů. Děti, které byly zvyklé být vždycky kolem svého otce, ho teď vidí ječmen. Začal mít vnější vztahy s jinými ženami a neuvažoval, jak se budou děti nebo já cítit.

Celý můj svět byl otřesen a zdá se mi, že jsem ztratil jediného člověka, kterého jsem kdy miloval. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou a dětmi, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto nádhernému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi Oliver zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme jako jedna velká rodina. co úžasný zázrak doktor Zuzu udělal pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu mnoho párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Jsem pevně přesvědčen, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte doktora Zuzu nyní prostřednictvím jeho e-mailu: doctorzuzutemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818 a také kontaktujte doktora Zuzu na Viber prostřednictvím +2347013499818