čtvrtek, ledna 13, 2005

Karl Y2K Best Of - Made in CZ

Ježíší, už mě ty žebříčky strašlivě nudí, ale včera přišla hlasovací obálka do Anděla a já musel zapřemýšlet nad tím, komu šoupnu svůj akademický bodík. No, zase tak těžké přemýšlení to nebylo. Moc slušných českých desek loni nevyšlo, ale zase to nebyl tak bídný rok, abych musel odesílat "bílý" lístek. Rozdělení do značně nesmyslných kategorií pop&dance a rock mi aspoň pomohlo vyřešit, jesli nejlepší letošní česká deska jsou Kryštof s "Mikrokosmos" nebo Tata Bojs s "Nanoalbum". Takhle tam budou obě alba. Už jsem oni psal na MS, takže si místo opakování půjdu dát jedno bidísko. (O pět minut později) Tajně doufám, že letošní rok nějakou celestiální smetanu slízne i český hip hop. Wichovo album "Time Is Now" je vcelku slušný kandidát v žánrové kategorii Dance&Hip hop, podobně jako v posledních letech ale o jeho osudu rozhodne složení žánrové poroty, kde převládají lidé z taneční scény, proto cenu asi dostanou buď Alvik nebo Khoiba (slušné desky ale na můj vkus trochu uspávací). Konec plkání, já osobně vytahuju palce nahoru pro Supercrooo a jejich "Toxic Funk". Jsem truĺo, že jsem o nich ještě nepsal, protože která žádná jiná česká hiphopová deska posledních let si nezaslouží moji přízeň více. Kdysi jsem si tady stěžoval, že domácímu rapu chybí nadhled a ironie a se Supercrooo to přišlo. Byli docela nudná kapela C.Kru ? Oc Kru? Ko Kru? (vidíte, tak nudná, že si ani nepamatuju jejich jméno). Byli tak nudní, že to prostě sami zabalili, odinstalovli soft, zavřeli se do obyváku a zrodili se jako dvojice superpimpů Hack a Coxx, jejichž language je na hony vzdálená od ostatních českých rappaz. Postavičky, nadsázka, popkulturní narážky, absurdní beefy, humor - tohle je kadence lidí jako Kool Keith, Mike Ladd nebo MF Doom a je dobře, že Supaz to mají nastudované. OK, instrumentálky vesměs žehrají na electro minimalismus, ale třeba to příště bude ještě nadupanější. A ty vedlejší příběhy (nechtějí nás lisovat v Loděnicích, bulvární časáky pro ženy se po nich vozí, hudební kritici a organizace matek se křižují a podávají žaloby...sakra, to je PR propagace :) Hoši už ohlásili, že dalším projektem bude jejich R&B bokovka a já se nemůžu dočkat. Jediný, kdo má právo se svést na vagónu se Supercooo je legendární ožrala Orion a jeho postavička megaidiotického Mitche Buchannona z "Pobřežní hlídky". (Z televize i z "Time Is Now").

Žádné komentáře: