čtvrtek, března 03, 2005

Top 15 02/05

Čtyři dny bez internetu, myslel jsem že to nepřežiju! Ale už jsem zpět a tady je můj únorový hitlist. Je ovlivněný hudbou z kabelovky i mírnými depresemi z nekončící zimy.


1. The Game & 50 Cent - How We Do

Gs and MFs Game a Fiddy znovu společně. Pro "Documentary" udělali tolik společných tracků, až to skoro vypadá, že spolu něco mají. Těším se na tu horkou kazetu, která trumfne i R Kellyho s teenagerkou a víkendový dýchánek Paris Hilton. Jinak, zpět k hudbě. Instrumentálka "How We Do" je klasický minimalistický Dr. Dre, skladby si prvních pět poslechů nevšimnete, ale pak se vám usadí hluboko v hlavě. (Update: Fellaz jsou momentálně na ostří nože, takže tohle asi bude jejich labutí píseň. Labutí, ha cha...



2. Lady Sovereign - Random (Menta Original Remix)

"make way make way for tha ESO" Lady S. varuje: Dizzeeho zavřeli, teď jsem na řadě já!



3. Bloc Paty - So Here We Are

Space rock od mý oblíbenců. Trochu podivná volba pro singl, pokud měla ukázat, že BP berou extázi, tak se to povedlo. Kytarový ambient ala Sigurn Ros zachrání výbuch v druhé polovině, velmi impresivní! Skoro vždycky mě rozpláčou!



4. The Killers - Mr. Brightside

Tyhle kapely s The na začátku mě moc neberou, ale tohle se povedlo. Jedna z nejzajímavějších věcí od tracků na Modern Age EP The Strokes. Prostě rockový hit jako řemen.



5. & 6. Prefuse 73 w Ghostface - HYF/Deadelus w Doom - Impending Doom
Čekal jsem která kolaborace špičkový undrgroundový producent vs. můj oblíbený rapper dopadne lépe a obě dopadly ucházejícně. Ghost i Doom dokazují, že momentálně na ně nikdo nemá a Prefuse 73 i Deadelus se triumfují, kdo je divnější. Vyhrává druhý jmenovaný, ale jeho triky (samplovat swing) jsou už docela ohrané.

7. Doves - Black And White Town

Moc pěkné. Překvapuje mě, jak se mi líbí noví Doves. A tohle je pěkný první singl, kde je cítit špína a smrad severoanglických měst.



8. Bugz In The Attic - La La La

londýnská sestava, kterou miluje Gilles Petterson a vyhlásili ji na BBC ve svém pořadu za jedničku loňského roku. Pekelná basa ala Bootsy Collins připomene Groove Is In The Heart. Thanx to Dezorz!



9. Daddy Yankee ft. Barrio Fino - Gasolina Lil Jon Remix

Jamajská bestiálnost jménem raggaton se pomalu v Americe stává senzací. N.O.R.E. si díky "Oiye Mi Canta" udělal hit a když už se Daddy Yankee dostal do péče Lil Jona, tak to musí být něco! Crunkový šaman pořádně přibrousil hrany a Gasolinu si de facto přivlastnil. A dá jeho starý fanoušek přednost originálu nebo remixu? Lehká odpověď.



10. M.I.A. - Pull Up The People

Skočná v rytmu lítající kulech tamilských tygrů. M.I.A. včera podepsala Interscope a chystá se její "útok na špicu hitparády".



11. M86 - Don't Save Us From Flames

Další kosmický pop. Tentokrát od frantíků, kterým syn'táky kolem krku sluší více než Air.



12. John Legend - Ordinary People

Legend je věrný svému jménu. Jeho debutové album vyžaduje více poslechů, tenhle kus je čistá nu-soulová radost. I bez Kanye Westa umí.



13. Tween ft. Missy Elliott - Turn Da Lights Off

Miss E a její zapomenutá svěřenkyně. Dejte si na ni dobrý pozor, tenhle singl bude hodně velký!



14. The Postal Service - We Will Become Silhouettes

Moc decentní, moc křehké, moc pěkné. A představte si, že to hrají na MTV!



15. Ciara - Goodies Richard X Remix ft. M.I.A.

Že se mi ta Ciara vždycky dostane na samotný chvost žebříčku?

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

hele mohl by ses víc rozepsat o tomhle: 9. Daddy Yankee ft. Barrio Fino - Gasolina Lil Jon Remix - co to je raggaton? bere mě m.i.a, bere mě dizzee, bere mě run the road a berou mě i všelijaky raga/dancehall mashupy ala dj/rupture, kid kameleon nebo ten mix diplo/m.i.a. - cokoliv co smrdí jamajkou... tak co je raggaton?

Karel Veselý řekl(a)...

Raggaton je fúze jamajskýho dancehallu a latinskoamerický taneční hudby. Něco jako kdyby proti sobě hráli fotbal Brazílie a Jamajka, ale v prvním poločase se rozhodli, že bude lepší zahulit a hrát spolu proti zbytku světa. Pokud tě to zajímá, tak na Stylus vyšel Guide to Raggaton, kde je kupa jmen. Slibuju, že se o tom brzy rozepíšu víc.

Anonymní řekl(a)...

tak sem koukal na stylus a nemůžu to najít... hoď sem prosímtě přímo link jestli můžeš, dík