neděle, dubna 24, 2005

Hovězí po česku

Dlouho jsem váhal, jestli mám na Labu psát o aktuálním beefu na domácí hiphopové scéně. Nejdřív jsem si myslel, že je to jen přerostlá reklamní kampaň na Marpovo CD "Původ umění", ale když jsem si poslechl zatím poslední příspěvek, z pera Indy & Wich, pochopil jsem že jde asi už o něco víc. Předně, záznam celého beefu je k vidění na i-magazínu BoomBap, kde jsou nalinkovány všechny klíčové mp3ky. Určitě k poslechu doporučuji hlavní linii, tedy Indy&Wich vs. Hugo Toxx, vedlejší diss tracky od Marpa a dalších wankerů jsou spíše k zasmání. V druhém Poznámkovém bloku mám otevřený rozepsaný článek pro LN, takže jen pár poznámek, které mě napadají právě teď.
- Celý beef otevřel Marpo, který se naučil agresivní styl asi u Supercrooo (jejichž závěrečný track "Toxic Funk" je vlastně jen o urážení jiných kapel), na které před půl rokem zaútočil. Hugo Toxx ze SC ho poslal do patřičných mezí jedním z prvních opravdu zajímavých diss tracků domácího hiphopu "Numero Uno". Z nějakého neznámého důvodu to byl počátek spolupráce Marpo & Toxx, kteří společně stvořili dnes už legendární "Velrybí bolest", kde to schytal Andre z Indy&Wich. Včera mi dorazilo album Marpa "Původ umění". Ta deska je stejně imbecilní jako její název, Marpo je rapper okresního přeboru a není vůbec spravedlivé, že se o něm tolik píše. Jediná skladba, která stojí za pozornost je právě Velrybí bolest, kde ovšem otěže drží Toxx a Marpo dodá jen pár rýmů. Nedivím se Indymu, že v beefu s Marpem nechce pokračovat, "Velrybí bolest" je asi opravdu jen mizerně vymyšlený reklamní trik, který měl Marpa zviditelnit. Ve chvíli, kdy se do toho dostal Toxx to ale začíná nabírat dočista jiné obrátky. "Velrybí hovězí" Indy&Wiche skoro celý beef ukončilo. Paradoxně je to na hony nejlepší skladba, kterou kdy Indy&Wich natočili. Přiznám se, že jsem Toxxovi v prvním kole fandil, Andreho texty mi přijdou slabé a všechno, co na něj Supaz vytáhli, sedělo. Andre ale na své odpovědi dokázal, že dokáže být také agresivní a pod tlakem ze sebe vydal to nejlepší. Navíc hodně pomohlo, že Wich dodal profesionální beat, se kterým se rozhodně pětisekundový loop Toxxe nemůže měřit. Odpověď "Tvůj styl je poskyt moskyt" je na několika místech vcelku vtipná, ale na Indyho prostě nemá. O Marpově odvětě "Lady Carneval" raději pomlčím. I&W prý chystají odvetu, do beefu se už také zapojilo několik menších ryb, svoje prý řeknou i Toxxem uražení Respective. Vítězem celého beefu je kromě Indyho také server Boombap, který poslední dobou dělá hodně dobrou práci. Kromě organizace beefu také pořádá vynikající remixérské soutěže a začal ve velkém psát o grime a současném R&B. Takhle má vypadat internetový server, kde se děje spousta věcí a každý den stojí za otevření. Kromě článku na BB doporučím k samostudiu ještě dva články na iDnes 1, 2, kde najdete i rozhovor s Toxxem aka Hackem a Andreasem aka Indym.

Žádné komentáře: