rancouzský kulturní teoretik Jacques Attali v dnes už klasickém eseji Hluk (Bruits, 1977) píše, že hudba je proroctví, „jehož styly a ekonomická organizace jsou v předstihu před zbytkem společnosti“. S větší než malou nadsázkou by se tedy dalo říci, že „novou společnost“, o níž Attali v eseji také píše, lze odezřít z aktuálního stavu hudebního průmyslu. Stará centra tohoto světa se rozpadla (viz umírající giganty velkých firem) a na jejich místo nastoupily autonomní kmeny (tedy žánrová ghetta fungující na přímé podpoře fanoušků). Pokud by tento obraz světa skutečně nastal, pak se musíme připravit na příchod nového náboženství, které dá troskám starého světa zdání nějakého nového řádu. Právě tuto roli totiž v současném nastavení scény populární hudby zastává internetový magazín Pitchfork Media (www.pitchforkmedia.com).
Více aktuální A2. Na stáncích nebo zde.
Žádné komentáře:
Okomentovat