středa, srpna 04, 2004

Amazon se brání

Prodejní portál Amazon je pro některé internetové uživatele skoro náboženstvím. V absolutním čele mezi podobnými projekty je hlavně díky propracované struktuře čtenářských ohlasů, která dává uživatelům (a potenciálním kupujícím) pocit, že jsou tak trochu součástí velké nákupní komunity. Kdosi Amazon popisoval jako velké obchodní centrum, kde si můžete snadno mezi nákupy nad kafem pokecat s kamarády, případně si od neznámých lidí nechat poradit, jaký je jejich názor na věc, kterou se chystáte koupit. Od prvního srpna Amazon ztratil část svého kouzla, komentáře, názory a rady už teď mohou vkládat jen lidé, kteří se mohou identifikovat číslem své kreditky. Ukázalo se totiž, že někteří autoři si pod anonymním loginem chválili své knihy a snažili se tak přesvědčit zákazníky Amazonu, že zrovna jejich dílo jim chybí k životu. Blíže k tomu na postu magazínu Reason.

Žádné komentáře: