středa, ledna 24, 2007

lil helper


Letos jsem měl s vyplňováním andělského ballotu pomocníka, bez něhož bych to asi nezvládl. (viz. obrázek). Nebylo to rozhodně jednoduché, dobrých českých desek je samozřejmě pomálu. Vyplňování některých kategorií bylo pro mě trochu zoufalstvím (nejlepší zpěvačka? nejlepší obal?) a už jsem zapomněl, co jsem tam vlastně napsal (však se to časem objeví na stránkách APH), s chutí ale zveřejním seznam českých alb, které mě zaujaly.

Lvmen - Mondo (dokonce do té míry, že jsem si ho koupil na vinylu!)
Pio Squad - Punk is Dead
C - Underlove
PSH - Rap n Roll
Selectone - Unearthed
+ ze slovenské části čs. hiphopové scény určitě Rytmus - Bengoro, který ční vysoko nad všemi konkurenty.

Největším zklamáním roku jsou alba Indy&Wich a EOST, další mi určitě připraví zveřejnění andělských nominací. Tipuju, že Ewa Farná dostane minimálně tři! Postcrap znovu otevřel debatu o alternativní ceně, kterou by udělovali opravdoví hudební publicisté. Projekt není zcela nerealizovatelný, nicméně je třeba si uvědomit, že není rozhádanější komunita než hudební publicisté, takže by to dopadlo podobně jako třeba s letošním ročníkem velmi prestižní ankety Pazz & Jazz, která se po sporech a hádkách rozdělila na dvě samostatné ceny.

5 komentářů:

Vít Čondák řekl(a)...

Ty hudební ceny jsou podle mě neřešitelný hlavolam. Všichni totiž volají po "opravdu odborných cenách", ale prostě neexistuje metoda, jak vybrat ty odborníky, protože už samotní odborníci se nazvájem za odborníky třeba vůbec nepovažují. (Např. pp vs. Tonda =) Všichni se dožadují objektivity a demokracie, ale pokud výsledky nedopadnou tak, jak by si představovali, tak si pak stěžují na nízkou úroveň. Metalisti se stěžují, že to jsou samé umělé skupiny z F:ltru, TV diváci se stěžují, že to jsou úplně neznámá jména, folkaři si stěžují, že je to samý rock a pop, ... Tohle funguje úplně spolehlivě naprosto nezávisle na konkrétních výsledcích! Prostě není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. A když zase hlasují všichni, tak jsou pak ty výsledky předvídatelné, takže akademie už z principu nemůže dělat nic jiného, než oscilovat mezi jakousi nedefinovatelnou odborností a zprůměrovanou všelidovostí. No prostě to je anketa jako každá jiná - dovíme se, co si myslí ostatní (jenom by bylo užitečné vědět, koho ten pojem vlastně zahrnuje - tohle je u Andělů hlavní chyba a jmenný seznam několika set lidí opravdu nepovažuju za odpověď!) a nějak se s tím musíme vyrovnat.

Anonymní řekl(a)...

Tak já nevím, ale předem spílat nad úrovní letošních nominací, když jsi to sám nadrápal tak laxně, že už ani nevíš, co na tom papíře pod tvým jménem stojí:) Nene, ten fór jsem pochopil, ale chápej, nešlo si nerýpnout:)) Jinak v těch deskách se shodnem, zvlášť mě těší, že i člověk s takovým rozhledem jako ty si objevil Lvmen ve stejné době jako já, čili s krapet větším zpožděním.

Karel Veselý řekl(a)...

Ty Lvmen jsem fakt objevil se velkým zpožděním (a nejsi první, kdo si kvůli tomu dělá ze mě srandu), ale je to daný tím, že mě ještě do nedávna ten žánr prostě nijak nezajímal. Dodnes se v něm neorientuju tolik, abych mohl zodpovědně říct, že ta deska je něčím zásadní. Vlastně jsem o ni ani nikam nenapsal (nemusel napsat), což částečně možná způsobilo to, že jsem ji mohl poslouchat jen tak z radosti :)

Jan Binder řekl(a)...

No, mě osobně nepřijde novinářská komunita rozhádaná... Já to třeba mám tak, že znám pár kolegů s podobným názorem a na zbytek se můžu vysrat... S nikym se nehádám, jen se na ty lidi můžu vysrat :)...
Ačkoli je taky pravda, že jsem odmítnul už takové množství pracovních příležitostí, jestli se vůbec mohu novinářem nazývat?! Každopádně v Akademii jsem...
HB

Anonymní řekl(a)...

rytmus? bengoro? opravdu nechapu co na nem potazmo na pojebanych kntrfkt vsici vidi. priserne instra rep furt dokola o tom ze je nej v byznysu nebo ukrivdene zvasty. dobra flow to nezachrani. je to sasek i kdyz bylo zabavny videt jak rozjebal aurela o zem.