pátek, října 29, 2010

Hip hop žije na internetu, říkají buřiči Public Enemy - Aktuálně.cz


Jsou všeobecně považováni za nejdůležitější hiphopovou skupinu všech dob a těžko se na tom někdy něco změní.

Public Enemy svými deskami na přelomu osmé a deváté dekády posunuli hip hop do nového vývojového stádia. Jejich konfrontační texty atakovaly rasovou i sociální nerovnost Spojených států, hudba využívala revoluční potenciál sampleru. V neděli se po dvou letech vrací znovu do Prahy a zahrají v holešovickém klubu SaSaZu.

S deskami It Takes a Nation of Millions (1988) nebo Fear of a Black Planet (1990) se navždy zapsali do hiphopových dějin, v polovině 90. let se ale jejich žánr dramaticky změnil. Divoké samplování nahradilo úzkostlivé dodržování autorských práv a politické agitky texty o dívčích pozadích a večírcích.

Více na Aktuálně.cz

4 komentáře:

Mecca Audio řekl(a)...

Docela by mě zajímalo, kdy v 90´s udělali desku v jiným stylu než bylo jejich zvykem před 90. lety???
P.E. mám celkem naposlouchaný a tohle jsem tady v článku vubec nepochopil.

Karel Veselý řekl(a)...

To je tam někde naznačený? Nedělali jiný desky hudebně ale produkčně, odešli od Def Jam a byli nezávislí, to je ten rozdíl o kterém se tam píše.

Mecca Audio řekl(a)...

S deskami It Takes a Nation of Millions (1988) nebo Fear of a Black Planet (1990) se navždy zapsali do hiphopových dějin, v polovině 90. let se ale jejich žánr dramaticky změnil. Divoké samplování nahradilo úzkostlivé dodržování autorských práv a politické agitky texty o dívčích pozadích a večírcích.

Karel Veselý řekl(a)...

jejich žánr = hip hop. tj. ne to co dělali oni, ale to co se dělo kolem nich.