sobota, dubna 17, 2004

Nechtěný Usher

Usher vládne už skoro měsíc žebříčkům v Americe a Británii, ale v Čechách nikoho nezajímá. Pravděpodobný nástupce Michaela Jacksona na trůnu popového krále u nás jako kdyby neexistoval. A nejhorší je, že neexistuje ani pro svoji firmu - na webu BMG zeje v kolonce Uhser prázdno. O Usherovi psal u nás jen Blesk Usher slibuje budoucí přítelkyni více sexu. Kromě Musicserveru.cz (ehm, já osobně), si nové desky všímá už jen BoomBap, Muzikus a z těch menších čerstvě znovuzrozený specialista na černou hudbu SoulFlow. Těžko hartusit na kolegy novináře, americké R&B je přece jen u nás pořád přehlížené, ale svoji vinu na tom nese i bídná propagace BMG. Ti sice desku u nás vydali, ale vůbec ji nepropagují. V promo materiálech, které BMG rozesílá hudebním novinářům stojí: Media: články a recenze v hudebních, teenage a společenských magazínech a v denním tisku. Singl Yeah! nasazujeme na rádia, klip do TV. Prd! Musicserver ani žádné periodikum "Confessions" na recenzi nedostal, nikde se o něm nedočtete - ergo Usher neexistuje. Dalo se čekat, že surreálný crunk superfunk "Yeah!" zabednění dramaturgové do playlistů nepustí, ale už další singl "Burn" je balada, kterou by rádia hrát mohla. Zdá se, že multimilionový prodej po celém světě není dostatčnou zárukou úspěchu a BMG má patrně jiné komerčně úspěšnější koně. A nebo si ho ještě nevšimli. Vždyť jim trvalo půl roku než si všimli, že mají v katalogu OutKast. Trvalo jim to vlastně až do chvíle kdy se začalo v rádiích hrát "Hey Ya" a sbírali Grammy.


A na závěr ještě článek Zlaté řetězy a Gucci z ihned.cz, na který jsem narazil při pátrání po Usherovi. Dlouho jsem chtěl napsat o spojení urban music a průmyslu životního stylu, až mi to vyfoukli v Ekonomu (tedy spíše v WirtschaftsWoche, odkud to okopírovali).



Žádné komentáře: