pondělí, července 19, 2004

UKGarage in permanent use...


Na BBC 1Xtra zvolili nejlepší garageový track všech dob. UKGarage.cz o tom přináší zprávu. Nic proti posluchačům 1Xtra, ale já mám na věc jiný názor a tady je můj vlastní žebříček. Jak to tak vidím, tak už jsem skoro ukgarage veterán, prošel jsem si dobu ranného two stepu (ok, i speedgarage, ale to už jsme trochu někde jinde) od Craiga Davida a Artful Dodger, přes cheesy věci jako Luck&Neet, návrat do pozemí se Stickym nebo Zed Biasem, další vlnu popularitu s garage rapem So Solid Crew a The Streets až po grime, sublow či whateverthefuck, jak to kdosi nazval na slsk. Nemůžu si pomoci, ale pomalu to vypadá, že garage poslouchám déle než drumbass a ještě mne nepřestal nudit. Rytmické variace a nové a nové elementy, které do sebe tato londýnská scéna vstřebává, z ní prostě dělají něco naprosto výjimečného. Doufám, že budoucnost ukáže, že ani to všechno co je o pár řádků níže nebylo všechno. A za dalších pět let zase neshledanou.

Karl's Garage Top 20



  1. Dizzee Rascal - I Luv U

  2. Sticky ft. Ms. Dynamite - Boo

  3. The Streets - Has It Come To This

  4. Oxide & Neutrino - Bound4Reload

  5. MJ Cole - Sincere

  6. Jammer ft. D Double D - Birds In Da Sky

  7. Dizzee Rascal - Jezabel

  8. Wiley - Eskimo

  9. So Solid Crew - Ride With Us

  10. DJ Zinc - 138 Trek

  11. Pay As You Go - More Weed / Know We

  12. The Artful Dodger ft. Craig David - Re:Wind

  13. Roll Deep - Bounce

  14. Kano - Boys Love Girls

  15. DJ Luck & MC Neat - Little Bit Of Luck

  16. Zed Bias - Neighbourhood

  17. Brandy & Monica - The Boys Is Mine (Architects RMX)

  18. Dizzee Rascal - I Luv U (Rmx Feat Sharky Major and Wiley)

  19. Davinche - Grimey

  20. The Streets ft. Kano, Miss Sovereign - Fit But You Know It (Remix)


Nejlepší autorská alba po mě nechtějte, rozhodovat se mezi Original Pirate Material a Boy In The Corner by mi zabralo další týden. Následuje alespoň seznam tří mých nejoblíbenějších mixů. V této oblasti jsem ovšem, přiznám se, trochu pozadu.


  1. So Solid Crew - Fuck It!

  2. Jammer - N.A.S.T.Y. Crew

  3. Dj Hatcha - Dubstepers


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

dobrej zebricek,docela,ale birds in the sky nedelal d double d,ale d double e - mimochodem jeden z nejlepsich mcs! a more weed udelali the surgery se stickym.
peace ShadowDrrop PS:a co "OI"?

Karel Veselý řekl(a)...

full ryzpekt 2 shadow dropp!! (btw. nejlepší český garage producent!). Chybička se vloudí, nějak jsem si myslel že More Weed je illegální verze Know We, což byl tedy omyl. Oi! mne ve své době moc nechytl, ale je to dobrý track, to určitě. Za pět let už tam bude i něco od tebe, co?

Anonymní řekl(a)...

shadow:ez,to si pis!dam ti vedet az budu mit novej track - ted totiz pracuju na novym soundu a jeste budu remixovat Sunteem :),znas je?