pátek, července 16, 2004

Zpátky na Zemi...


Ve středu jsem si společně s posádkou Groove vyjel do německého Stuttgartu na koncert George Clintona a jeho Parliament/Funkadelic. Bylo mi jasné, že když je neuvidím teď, už se mi to možná v životě nepodaří a tak jsem neváhal ani chvíli. Byl to obrovský zážitek, umocněný tím, že před Clintonem vystupoval jeden ze tří vynálezců hip hopu Afrika Bambaatta a bývalý klávesák Prince Amp Fiddler. Fiddler a jeho band publiku slušně nažhavili všemi možnými triky z pokladnice černošské hudby, Bam měl trochu problémy s technikou a přišel jako obyčejný DJ po živé kapele, takže přijetí bylo trochu vlažnější než by se slušelo na legendu takového kalibru. A pak nastoupil Clintonův band a zbořil dům. Velký šéf se osobně objevil asi až po patnácti minutách, aby na nás spustil snad půlhodinovou verzi Flashlight. V jednu chvíli pařilo na pódiu snad dvacet muzikantů a nemusím snad dodávat, že to byl masakr. Nejsilnější asi při Maggot Brain s neuvěřitelným sólem na psychedelické housle od mladičké Lili Hayden. Překvapení? Clinton nezpívá, ale jen tak neartikulovaně řve do mikrofonu něco jako text. Ale co, na zpěv měl asi šest dalších lidí, takže to nevadilo. Trochu mne zklamalo málo funky rekvizit na pódiu. Že nepřiletí Mothership se asi dalo čekat (ale já jsem až do poslední sekundy doufal!), ale že Clinton bude vystupovat jen ve své růžové paruce a teplákovce? Nejděsivější byl v tomto ohledu Michael Hampton celý v bílém v jakémsi kovbojském honču. Němečtí fandové byli trochu chladní, naplno se pařilo jen těsně před pódiem. A místo které pořadatelé vybrali bylo snad úplně nejujetější věcí celého večera. Celý funkový nářez se konal mezi skleněnými a ultramoderními budovami obří banky. Koncert byl součástí jazzové festivalu LBBW, takže je vlastně dobře, že tuhle podívanou někdo zaplatil.


Velkou reportáž právě píšu pro Musicserver, zatím pro opravdové fanoušky asi desetisekundový záznam z finále Maggot Brain. Ten obtloustlý bezdomovec je opravdu Clinton :)) Btw, potkali jsme po koncertě ještě Bernie Worrella, klávesáka, který to s Clintonem táhne od začátku a je to opravdu pěkný psychouš. V sestavě byli z klasických členů Fukadelic i Gary Shider a Michael Wayne Hampton. Když jsem jel z Prahy, tak jsem se v MFDnes dočetl, že 5.září bude v Praze James Brown. Tak už se moc těším na to srovnání!



Žádné komentáře: